Недискримінаційні цінності як компонент смислового змісту громадянської ідентичності особистості в освіті

Ірина Бондаревська

Анотація


Статтю присвячено визначенню недискримінаційних цінностей особистості в системі освіти, співвідношенню недискримінаційних цінностей з соціально-психологічною моделлю громадянської ідентичності та опису методики артрозвитку в освіті дорослих для дискусій стосовно недискримінаційних цінностей. Представлено концепції недискримінаційних цінностей в освіті, які було запропоновано міжнародною міждисциплінарною групою вчених з Великої Британії, Німеччини, Португалії та України: ідентичності; рівність, справедливість та розвиток; демократія та політична участь; верховенство права; держави та нації; аргументація, дискусійність та доводи; співдружність та солідарність; повага до інших та свобода слова. Недискримінаційні цінності відносяться до громадянських цінностей особистості, які впливають на громадянську активність згідно з соціально-психологічною моделлю громадянської ідентичності. Недискримінаційні цінності розглядаються в якості орієнтира особистісного, творчого та професійного розвитку дорослої людини в умовах непередбачуваного BANI-світу. Онлайн галереї сучасного мистецтва служать екраном для проекції смислів, асоційованих з певними темами. Дана методика артрозвитку дорослих особливо ефективна для медіації дискусій на таки неоднозначні теми, у яких немає точного визначення, як недискримінаційні цінності. Подібні теми містять множинні, часто суперечливі значення. Такі теми не варто викладати традиційними методами, швидше їх варто виносити на обговорення в групах. Застосування онлайн галерей в освіті дорослих підвищує замученість аудиторії в дискусію, оскільки мистецтво викликає емоції. Онлайн галереї і інші методики артрозвитку дорослих стають все важливішими в освіті в умовах BANI-світу. Ефективна самореалізація і психологічне благополуччя дорослих потребують розвитку психологічних навичок у відповідності до умов BANI-світу

Ключові слова


недискримінаційні цінності; громадянська ідентичність; освіта дорослих; модель артроз витку; онлайн галерея

Повний текст:

PDF

Посилання


Ð?. БондаревÑкаÑ, «Бабочка моих реÑурÑов» в контекÑте модели арт-Ñ€Ð°Ð·Ð²Ð¸Ñ‚Ð¸Ñ Ð² образовании взроÑлых», ПроÑÑ‚Ñ–Ñ€ арттерапії: миÑтецтво ÑтоÑунків у танці життÑ, на XVIII Міжнар. міждиÑциплінар. наук.-практ. конф., Київ, 18–19 черв., 2021. Київ, 2021, Ñ. 6–9.

І. О. Бондаревська, В. О. Михайленко «Навчальна програма "Психологія економічної поведінки фахівця" з методиками артрозвитку», Вісник післядипломної освіти. Серія: Соціальні та поведінкові науки, Вип. 13(42), с. 10–38, 2020.

Л. В. Долинська, О. І. Пенькова, «Психологічні закономірності становлення процесу самовдосконалення у системі сімейно-ціннісних орієнтацій», Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія: Психологічні науки, № 7(52), с. 24–31, 2018.

I. Bondarevskaya, «Citizenship identity model», in 4th international scientific and practical seminar Psychology of political and economic self-constitution, 20th May, 2016. Kyiv, Ukraine, 2016, р. 18–23.

I. Bondarevskaya, «Art-development in adult education», in the 8th international scientific and practical seminar Political and economic self-constitution: Media, political culture and democracy, December, 2020. Belgrade: Institute of Social Sciences & & Center for Personal and Social Transformations, 2020, p. 71–75.

I. Bondarevskaya, «Art-development model for non-discriminative values in education» in the 9th international scientific and practical seminar Political and economic self-constitution: Education for digital citizenship in post-pandemic times, October, 2021. Florianopolis: Federal University of Santa Catarina & Center for Personal and Social Transformations, 2021, p. 10–14.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.