Психологічні особливості формування етнічної толерантності персоналу освітніх організацій

Олександра Брюховецька

Анотація


У статті представлено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблеми формування етнічної толерантності персоналу освітніх організацій. Досягнення даної мети вимагало конкретизації сутності та змісту поняття етнічна толерантності як професійно важливої якості персоналу освітніх організацій. Визначено, що етнічна толерантність – складне формування особистості, що проявляється у формі толерантності до способу життя, звичаїв, традицій, моралі, почуттів, думок, уявлень інших етнічних груп. Етнічна толерантність займає значне місце в професійній діяльності фахівців, зайнятих у сфері «людина – людина» і відноситься до категорії ведучих професійно важливих якостей науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Під час емпіричного дослідження встановлено недостатній рівень сформованості етнічної толерантності науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Недостатній рівень сформованості етнічної толерантності персоналу освітніх організацій обумовив необхідність визначення організаційно-психологічних умов та запровадження спецкурсу цілеспрямованого формування зазначеної якості. Визначені організаційно-психологічні умови формування етнічної толерантності науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. З метою забезпечення формування етнічної толерантності персоналу освітніх організацій розроблений та апробований спецкурс спрямований на формування етнічної толерантності науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Встановлено, що добір змісту, форм і методів його реалізації сприяє формуванню у персоналу освітніх організацій установки до застосування етнічної толерантності у професійній діяльності

Ключові слова


толерантність; етнічна толерантність; персонал освітніх організацій; науково-педагогічні працівники; заклади вищої освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


А. Г. Асмолов, Г. У. Солдатова, и Л. А. Шайгерова, «О смыслах понятия толерантность», в Век толерантности. Москва, Россия: МГУ, 2001, с. 8–18.

«Декларація принципів толерантності: затверджена резолюцією 5.61 Генеральної конференції ЮНЕСКО від 16 листопада 1995 р.», Освіта України, № 83, с. 4, 2003.

О. В. Безкоровайна, «З педагогікою толерантності в третє тисячоліття», Педагогіка толерантності, № 3(25), с. 4–11, 2003.

О. В. Брюховецька, Психологія професійної толерантності керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Київ, Україна: Інтерсервіс, 2018.

О. В. Волошина, «Проблема формування толерантності у сучасних педагогічних дослідженнях», Рідна школа, № 3, с. 4–6, 2007.

О. Л. Грива, Соціально-педагогічні основи формування толерантності у дітей і молоді в умовах полікультурного середовища. Київ, Україна: ПАРАПАН, 2005.

М. І. Лендел, Т. Д. Щербан, «Деякі аспекти вивчення проблеми толерантності, етнічної толерантності у психології», Проблеми сучасної психології, вип. 21, с. 331, 2013.

Л. Орбан-Лембрик, «Толерантність як основа адекватних взаємин у політетнічному світі», Соціальна психологія, № 4, с. 73–85, 2008.

Психодиагностика толерантности личности, Г. У. Солдатовой, Л. А. Шайгеровой, Ред. Москва, Россия: Смысл, 2008, 172 с.

Н. Ротар, «Теоретико-методологічні аспекти формування етнокультурної толерантності», у Довідник міжрелігійної толерантності, А. М. Круглашова, Ред. Чернівці, Україна: Букрек, 2011, с. 10–43.

С. Чжан, «Етнічна толерантність особистості в ракурсі сучасної полікультурної освіти», на І Міжнар. наук.-практ. конф. Національна освіта в стратегіях соціокультурного вибору: теорія, методологія, практика. Луцьк: Луцький пед. коледж, 2016, с. 293–296.

М. А. Шугай, «Психологічні умови формування етнічної толерантності», Психологічні перспективи, вип. 12, 280 с., 2008.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.