Бізнес-кейси: від классики до інновацій

Віталій Баранов

Анотація


В цій статті досліджується виникнення, розвиток та сучасне використання інтерактивної методики навчання студентів економічного профілю. Проаналізувати історичний розвиток кейс-технології навчання; визначено сучасні підходи та особливості застосування різних методик складання та розв’язування кейсів; вивчено оптимальну організацію навчання студентів економічного профілю на основі використання профільних кейсів. Визначено основні підходи до створення та застосування бізнес-кейсів у практиці провідних університетів світу. Розкрито нові форми застосування методу кейсів. Доведено що використання кейс-технології навчання дозволяє значно поліпшити ефективність навчання, збільшити як фахову так і мовленнєву базу знань, підвищити ступінь професійної зрілості та рівень самостійного мислення, навички аргументування, доведення та відстоювання власної точки зору. Кейс-метод у порівнянні з іншими методиками навчання має наступні переваги: дозволяє демонструвати академічну теорію з погляду реальних подій; дозволяє зацікавити студентів у вивченні конкретної дисципліни в контексті інших предметів і явищ; сприяє активному засвоєнню знань, формуванню навичок культури професійного спілкування, а також збирання, оброблення і аналізу інформації. В економічній освіті метод кейсів став особливо популярний, так як дозволяє студентам навчитися застосовувати отримані знання в реальних ситуаціях. Найбільший навчальний ефект має вирішення завдань з господарської практики підприємств та організацій майбутньої сфери працевлаштування. Системний підхід дозволяє розглядати бізнес-кейс як складну систему, яка включає різні методи пізнання: моделювання, системний аналіз, проблемний метод, уявний експеримент, методи опису та класифікації, ігрові методи. Аналіз наукової літератури та історичної практики застосування кейс-методу свідчить про високу ефективність використання даної методики, яка спрямована не лише на розвиток комунікативних умінь студентів, є однією з ключових умов процесу формування професійної культури студентів економічного профілю

Ключові слова


якість освіти; метод кейсів; бізнес-освіта, нові освітні технологій, бізнес-кейси, інтерактивні методи навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


В. Ю. Ільїна, «Становлення та розвиток вищої економічної і бізнес-освіти Сполучених Штатів Америки у сучасних умовах», дис. канд. наук. Ялта, Україна 2009, 237 с.

А. М. Долгоруков. Case-study как способ (стратегия) понимания: практ. руководство для тьютора системы Открытого образования на основе дистанционных технологий. Москва, Россия: Центр интенсивных технологий образования, 2002, с. 22–44.

З. Ю. Каверина, «Тенденции развития высшего образования США», дис. канд. наук. Москва, 2007. 246 с.

Л. С. Магдюк, «Система освіти в Сполучених Штатах Америки», Маркетинг в Україні, № 4(32), с. 63–65, 2005.

Н. Г. Ничкало, В. О. Кудін, Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз: монографія. Черкаси, Україна: Вибір, 2002, 322 с.

А. А. Романовский, «Подготовка граждан к предпринимательской деятельности в зкономически развитьіх странах», Проблемы современного искусства и культуры: сб. науч. трудов. Харьков: Каравелла, с. 62–73, 1999.

Д. Б. Джонстоун, «Система высшего образования в США: структура, руководство, финансирование», Университетское управление: практика и анализ. Москва, № 5/6(28), с. 92–102, 2003.

P. Danos, Changing with the times. Business education must transform in response to global business needs. Business, India, 2010, 128 p.

B. William Walstad, «Economic Education in U.S. High Schools», Journal of Economic Perspectives, р. 195–210, 2001.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.