Використання субмоделі управління ресурсним забезпеченням опорних закладів освіти

Лідія Попович

Анотація


У статті розглянуто особливості використання субмоделі управління ресурсним забезпеченням опорних закладів освіти. Обґрунтовано доцільність звернути увагу керівників на специфічні особливості управління ресурсним забезпеченням опорних закладів освіти та їх філій з метою ефективного управління. Подано авторське бачення поняття «управління ресурсним забезпеченням» опорного закладу освіти: як матеріально-технічне (обладнання класів, майстерень, спортивних залів, інших кімнат); фінансово-економічне (облік і раціональне використання коштів на основі кошторису, ведення статистичної та бухгалтерської звітності); кадрове (підбір кадрів, діагностика якісного складу педагогічного персоналу та формування системи підвищення кваліфікації, курсова перепідготовка, самоосвітня діяльність педагогічних працівників, наставництво, стажування, консультування); науково-методичне (придбання та створення науково-методичних посібників, підручників, програм професійного та індивідуального розвитку, організація різнорівневої науково-методичної роботи з педагогічними кадрами); інформаційно-комунікаційне (придбання та використання комп’ютерної та оргтехніки, програмного забезпечення, створення системи спілкування на сайтах, блогах, вайбер-групах, електронного документообігу у закладі освіти та його філіях); господарське забезпечення (придбання та обслуговування господарської техніки, шкільних автобусів, легкових автомобілів, іншої техніки та інвентарю). Керівникам рекомендовано створити власні моделі управління ресурсним забезпеченням опорного закладу та його філій


Ключові слова


управління; опорний заклад освіти; ресурсне забезпечення; специфічні особливості; ефективність організації управління

Повний текст:

PDF

Посилання


П. М. Цибульов, В. П. Чеботарьов, Офіс управління інтелектуальною власністю: створення, робота, ефективність: навч. посіб. Київ, Україна: Укр ІНТЕІ, 2016, с. 196.

М. П. Бутко, І. М. Бутко, М. Ю. Дітковська та ін., Системний підхід і моделювання в наукових дослідженнях: підручник; Бутко М. П., Ред. Київ, Україна: «Центр учбової літератури», 2018, с. 9.

Кабінет Міністрів України. (2019, Черв. 19). Постанова № 532 «Про затвердження Положення про освітній округ і опорний заклад освіти». [Електронний ресурс].

Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/532-2019-%D0%BF.

Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2018 рік. Київ, Україна: Пед. думка, 2018, 248 с.

В. І. Маслов, О. С. Бондар, К. В. Гораш, Наукові основи та технології компетентного управління загальноосвітнім навчальним закладом: монографія. Тернопіль, Україна: Крок, 2012, с. 89.

С. У. Гончаренко, Педагогічні закони, закономірності, принципи. Сучасне тлумачення. Рівне, Україна: Волинські обереги, 2012, с. 62.

Т. М. Хлєбнікова, Управління навчальною діяльністю: навч.-метод. посіб. Харків, Україна: Основа, 2013, 224 с. (Серія «Абетка керівника»).

В. С. Савельєва, Психологія управління: навч. посіб. Київ, Україна: В Д «Професіонал», 2005, 320 с.

Н. В. Василенко, «Особливості управління опорною школою: кардинальні реформи в освіті», Управління школою, № 31/33(511/513), с. 2–13, 2016.

З. М. Онишків, Основи управління закладом загальної середньої освіти: навч. посіб. для студ. вищих пед. навч. закладів. Тернопіль, Україна: Навч. книга – Богдан, 2018, 192 с.

«Формування ефективних механізмів державного управління та менеджменту в умовах сучасної економіки: теорія і практика», на VІІ Міжнар. заочній наук.-практ. конф. (29 листоп, 2019 р.); В. М. Огаренка, О. В. Покатаєвої та ін., Ред. Запоріжжя, Україна: КПУ, 2019, с. 608.

О. М. Онаць, «Принципи розвитку опорного закладу освіти», Наукові відкриття та фундаментальні наукові дослідження: світовий досвід: зб. наук. праць «ΛΌГOΣ», на Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 20 трав. 2019 р.); ГО «Європейська наукова платформа». Полтава, Україна, 2019, с. 60–66.

Л. М. Попович, «Моделювання ресурсного забезпечення управління опорним закладом освіти в підручнику для керівника», Проблеми сучасного підручника, на Міжнар. наук.-практ. конф. (14 трав. 2019 р., м. Київ). Київ, Україна: Педагогічна думка, 2019, с. 105–106.

В. Пянковський, «Характеристика проведення адміністративно-правової реформи децентралізації України», Актуальні проблеми правознавства, Вип. 2(14), с. 77–82, 2018. [Електронний ресурс]. Доступно: http://appj.tneu.edu.ua/index.php/appj/article/viewFile/286/283.

Л. М. Калініна, О. М. Онаць, М. О. Топузов, «Проблеми створення й розвитку опорних закладів освіти», Прикладні наукові розробки та теоретичні дослідження ХХІ століття: зб. наук. праць «ΛΌГOΣ», на Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 15 квіт. 2019 р.); ГО «Європейська наукова платформа». Вінниця, Україна, 2019, с. 58–65.

О. М. Онаць, М. О. Топузов, «Управління самоосвітою вчителя як пріоритетною формою саморозвитку професійної компетентності в опорному закладі освіти», Вісник післядипломної освіти: зб. наук, праць, Вип. 9(38), с. 133–153, 2019.

Н. І. Лісова, «Засадничі принципи самоврядування та самоорганізації об’єднаних територіальних громад», Problems and achievements of modern science: coll. of scientific papers «ΛΌГOΣ», of the International scientific-practical conf. (Cork, May 6, 2019); NGO «European Scientific Platform». Корк, Ірландія, 2019, с. 88–90.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.