Розвиток психологічної культури керівників закладів загальної середньої освіти для їхнього особистого благополуччя
Анотація
У статті розглядається важлива проблема сьогодення, пов’язана з рівнем психологічної культури у керівників закладів загальної середньої освіти, який сприяв би їхньому особистісному благополуччю. Виявлені психологічні особливості сприяли поточненню поняття «психологічна культура», що розглядається як важлива складова загальної людської культури, яка вказує на взаємозв’язок між внутрішнім психологічним світом особистості і світом зовнішнім, предметним, соціальним. З’ясовано, що психологічна культура керівників закладів загальної середньої освіти є інтегративною рисою особистості, яка об’єднує у собі знання про оптимальні способи особистої взаємодії, соціально доцільну систему мотивації, характеризується ефективністю, конструктивністю управлінської діяльності (зовнішньої та внутрішньої), нерозривно пов’язана з розвитком загальної культури особистості (як інтеграція духовних цінностей, зразків поведінки, здатності конструктивно розв’язувати конфлікти, виконувати складні виробничі завдання тощо), сприяє поліпшенню її соціального благополуччя. У статті подано емпіричні результати дослідження рівня розвитку психологічної культури керівників закладів загальної середньої освіти. Проведено аналіз отриманих результатів, запропоновано програму розвитку психологічної культури управлінців, побудовану на основі надання психологічних знань, умінь та навичок, які допоможуть побудувати життєдіяльність так, щоб сприяти особистісному благополуччю. Дослідженням доведено, що заклади післядипломної освіти можуть бути базовою установою щодо надання керівникам допомоги у розвитку психологічної культури
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
А. С. Москальова, «Формування психологічної культури дівчат-підлітків в умовах позашкільного навчального закладу», дис. ... канд. наук; Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти. Київ, Україна, 2004, 20 с.
Г. О. Балл, Категорія «культура особистості» в аналізі гуманізації загальної та професійної освіти. Педагогіка і психологія професійної освіти: результати досліджень і перспективи; І. А. Зязюна, Н. Г. Ничкало, Ред. Київ, Україна, 2003, 680 с.
Ð?. Ф. Ð?Ñаев, ПрофеÑÑионально-педагогичеÑÐºÐ°Ñ ÐºÑƒÐ»ÑŒÑ‚ÑƒÑ€Ð° преподавателÑ. МоÑква, РоÑÑиÑ: ÐкадемиÑ, 2002, 208 Ñ.
А. С. Москальова, Рівні сформованості психологічної культури керівних та методичних кадрів освіти курсів підвищення кваліфікації системи післядипломної педагогічної освіти; С. Д. Максименко, Ред. Київ, Україна: Науковий світ, 2008, с. 100–106.
В. В. Рибалко, «Психологічна культура особистості у професійній підготовці та діяльності практичного психолога», Проблеми підготовки і підвищення кваліфікації практичного психолога у вищих навчальних закладах. Київ, Україна, 2002, с. 29–32.
І. П. Чорний, В. В. Танасійчук, Теорія та історія культури (культурологія): конспект лекцій. Чернівці, Україна: Рута, 2001, с. 7–11.
П. П. Горностай, Т. М. Титаренко, Психологія особистості: словник-довідник. Київ, Україна: Рута, 2001, 320 с.
А. С. Москальова, «Психологічна культура – як необхідний фактор формування особистості», Педагогіка і психологія. Київ. Україна: Пед. преса, Вип. 4, с. 152–157, 2002.
В. А. Семиченко, Шляхи підвищення ефективності вивчення психології. Київ, Україна: Магістр-S, 1997, с. 119.
О. Ð?. Мотков, ПÑÐ¸Ñ…Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ ÑÐ°Ð¼Ð¾Ð¿Ð¾Ð·Ð½Ð°Ð½Ð¸Ñ Ð»Ð¸Ñ‡Ð½Ð¾Ñти: практ. поÑобие. МоÑква, РоÑÑиÑ. 1993, Ñ. 34.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.