Психолого-педагогічна модель підвищення рівня навчальної самоефективності педагогічних працівників в умовах післядипломної освіти
Анотація
У статті розглядається феномен навчальної самоефективності педагога, як професійно-значуща характеристика, метаякість особистості, яка виявляється у здатності мобілізувати внутрішні та зовнішні ресурси для досягнення оптимального результату в самоосвіті і саморозвитку. Запропоновано модель розвитку навчальної самоефективності педагога. Визначено рівні навчальної самоефективності і їх показники. Розглянуто особливості психологічного супроводу освітян в умовах післядипломної освіти як комплексу особистісно орієнтованих заходів, спрямованих на підтримку активного саморозвитку педагога, попередження професійного вигорання, розвиток потреби у професійному самовдосконаленні.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Бандура А. Теория социального научения / А. Бандура. — СПб. : Евразия, 2000. — 320 с.
Буренко В. М. Андрагогічний підхід до професійної перепідготовки вчителя гуманітарного профілю : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / В. М. Буренко. — Київ : ЦІППО, 2005. — 22 с.
Головаха Е. Ð?. ПÑихологичеÑкое Ð²Ñ€ÐµÐ¼Ñ Ð»Ð¸Ñ‡Ð½Ð¾Ñти / Е. Ð?. Головаха, Ð. Ð. Кроник. — Київ : Ðаукова думка, 1984.— 130 Ñ.
Деркач А. Акмеология : учеб. пособие / А. Деркач, В. Зазыкин. — СПб. : Питер, 2003. — 256 с.
Змеёв С. Ð?. Ð¢ÐµÑ…Ð½Ð¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ Ð¾Ð±ÑƒÑ‡ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð²Ð·Ñ€Ð¾Ñлых / С. Ð?. Змеёв // Педагогика. — Ðœ., 1998. — â„– 7.— С. 42–45.
Олійник В. В. Тенденції розвитку післядипломної освіти в умовах трансформації суспільства / В. В. Олійник // Теорія і практика управління соціальними системами. — 2013. — № 1. — С. 56–66.
Ð Ð¾Ð´Ð¶ÐµÑ€Ñ Ðš. Ð . ВзглÑд на пÑихотерапию. Становление человека / К. Ð . Ð Ð¾Ð´Ð¶ÐµÑ€Ñ ; пер Ñ Ð°Ð½Ð³Ð». ; общ. ред. и предиÑл. Е. Л. Ð?Ñениной. — Ðœ. : ПрогреÑÑ-УниверÑ, 1994. — 480 Ñ.
Чиксентмихайи М. Поток: психология оптимального переживания / М. Чиксентмихайи. — М. : Альпина Нон-фикшн, 2013. — 464 с.
Tschannen-Moran M. & Woolfolk Hoy A. Teacher efficacy: Capturing an elusive construct // Teaching and Teacher Education. — 2001. — № 17. — Р. 783–805.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.