Особистісний та суспільний контекст опанування професії майбутніми психологами

Галина Бевз

Анотація


Статтю присвячено вивченню уявлень майбутніх психологів про потенційне коло запитів сучасного суспільства щодо психологічної практики та бачення своєї майбутньої професійної самореалізації як психолога. Дослідженням підтверджено, що уявлення студентів про майбутню свою працю в якості психолога є соціально-орієнтованими. Водночас опанування цієї професії виявилось залежним від особистісного контексту його учасників, що може суттєво розмежовувати громадсько-соціальний та особистісно-професійний контекст в її реалізації. Доведено, що визнання професійної психологічної роботи як категорію «праці» посилює ресурсність благодійного вкладу психолога в допомогу населенню в тому числі і в екстремальних ситуаціях, якими наразі, є зона бойових дій в Україні. Результати дослідження надають можливість засвідчити, що потреба у опануванні психологічної професії народжується із досвіду власних складних переживань індивідуального та сімейного характеру, спонукаючи до опанування методів психологічної самодопомоги. Водночас професійна праця психолога вимагає від студентів перегляду власних поглядів в питаннях розмежування психологічної компетентності щодо власного життя і професійної роботи психологом.


Ключові слова


професійна підготовка; майбутній психолог; просоціальність, уявлення; особистісні потреби; запити суспільства

Повний текст:

PDF

Посилання


Дружиніна І. А. Дослідження динаміки розвитку структурних компонентів професійної ідентичності майбутніх практичних психологів / І. А. Дружиніна // Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України ; за ред. С. Д. Максименка. — Київ : Інформаційно-аналітичне агентство, 2008. — Т. 10. — Вип. 9. — С. 116–126.

Кокун О. М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця : монографія / О. М. Кокун. — Київ : Інформаційно-аналітичне агентство, 2012. — 200 с.

Міхно К. О. Динаміка уявлень студентів-психологів про майбутню професію : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / К. О. Міхно ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка. — Київ : 2008. — 17 с.

Панок В. Г. Концептуальні питання підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації психологів-практиків / В. Г. Панок // Практична психологія у системі освіти: питання організації та методики. — Київ : Ін-т системи дослідження освіти, 1996. — С. 18–41.

Шандрук С. К. Специфіка підготовки практичних психологів до професійної діяльності / С. К. Шандрук // Проблеми підготовки і підвищення кваліфікації практичних психологів у вищих навчальних закладах. — Київ : Ніка-Центр, 2002. — С. 32–34.

Шевченко Н. Ф. Становлення професійної свідомості практичних психологів у процесі фахової підготовки : монографія / Н. Ф. Шевченко. — Київ : Міленіум, 2005. — 298 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.